Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2018-03-26 20:44:43

Album Reviews :: Honeymoon Disease – Part Human, Mostly Beast

Band: Honeymoon Disease – Part Human, Mostly Beast
Label: The Sign Records
Releasedate: Out now!

Het Zweedse Honeymoon Disease bestaat uit twee dames en twee heren die gezamenlijk rock-´n-roll uitstralen. Muzikaal gezien wordt er hier absoluut niet het wiel uitgevonden, maar live staat ze garant voor een portie headbangen. De eerste plaat 'The Transcendence' bevatte al eenvoudige, maar positieve liedjes. Ook hun tweede schijf 'Part Human, Mostly Beast' is zeker niet slechter en er kan zeker gedanst worden.

Op de plaat staan twaalf aanstekelijke songs waarbij de eenvoud voorop staat. Dit is niet helemaal negatief bedoeld want als je de plaat hoort, begint spontaan de zon te schijnen door de vrolijkheid en warmte die overgebracht word. De riffs staan voorop en de afwisselende zang van beide dames, doet je hart smelten. Nummers als "Doin' it Again" en "Electric Eye" zijn onweerstaanbaar. Heerlijke melodische liedjes maken het geheel tot een frisse plaat waarbij enthousiast luchtgitaar gespeeld kan worden.

De afwisseling van uptempo songs en een paar rustigere nummers laten het verstand op nul brengen en bezorgen soms zelfs kippenvel. Rauw en poppy worden hier versmolten tot swingende boogierock. Ingewikkelde structuren zijn in ieder geval ver te zoeken. Eenvoud is het steekwoord. In "Tail Twister" en "Fly Bird, Fly High" worden er blazers toegevoegd, waardoor deze plaat al meer divers is als de eerste.

Het tweede album van deze Zweden is geen slechte plaat, maar bevat minder aanstekelijke songs als op hun debuut 'The Transcendence'. Voor fans van Heart, Thin Lizzy en boogierock is dit zeker een aanrader. Ga ze vooral ook eens live zien, de moeite waard!

1.  Doing It Again
2.  Only Thing Alive
3.  Tail Twister