Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2015-12-01 19:41:23

Live Reviews :: Fozzy en Nonpoint @ Baroeg

Ex-showworstelaar Chris Jericho heeft redelijk wat succes weten te boeken met zijn rockband Fozzy. Vanavond (vrijdag 13 november 2015) staat de band in het Rotterdamse Baroeg en als support komen Nonpoint en Sumo Cyco mee.

Foto’s gemaakt door Jessica Santiago Lopez (klik hier of op de foto’s voor meer!)

Hoewel de eerste support act van vanavond niet lijkt aan te sluiten op de rest van de bands, weet Sumo Cyco met hun energieke performance het publiek makkelijk voor zich te winnen. De Canadese band rond zangeres Skye Sweetnam brengt een vrolijk partijtje pop-punk waarmee de avond niet al te zwaar ingeleid wordt.

Nonpoint gaat al een lange tijd mee, maar speelde nog niet eerder op Nederlandse bodem. Hoewel de avond eigenlijk in het teken staat van Fozzy, zijn er vanavond een hoop aanwezigen die speciaal voor Elias, Rob & Co. naar Rotterdam zijn afgereisd. Omdat de band voor het eerst door Europa toert worden er vooral veel oldschool nummers ten gehore gebracht, zoals o.a. “What A Day” en “Alive & Kicking” en op verzoek “Mindtrip” en “Spanish 101”. Daarnaast weet de band tijd te maken voor covers van de Phil Collins track “In The Air Tonight” en Jay-Z’s “99 Problems”. Na “Bullet With a Name” komt er een einde aan de , veel te korte, set van Nonpoint. Aan het enthousiasme van het publiek en de band te merken, smaakt dit naar meer. Volgende keer als headliner?

Ook headliner Fozzy weet het publiek goed te entertainen. Hoewel Chris Jericho zijn vocals regelmatig te wensen overlaten, wordt wel weer duidelijk dat hij nog altijd een showman is. De rest van de band weet muzikaal een aardige show neer te zetten die met “Do You Wanna Start a War” wordt ingeluid. Naast originele Fozzy tracks als “She’s My Addiction”, “To Kill a Stranger”, “Lights Out” en “Bad Tattoo” wordt er ook op los gecovered. De meest bizarre cover die vanavond langs komt is die van ABBA’s “S.O.S.”. Helemaal vlekkeloos is Fozzy’s show vanavond niet. Iets wat diverse fans na de show zelf ook toe moeten geven.

Hoewel we vanavond bij een Fozzy show staan, zijn de grote overwinnaars in Baroeg vanavond toch wel Nonpoint. Het komt niet vaak voor dat de energie en het enthousiasme het hoogst te meten is bij een voorprogramma, maar Nonpoint krijgt het voor elkaar.