Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2017-03-28 11:55:19

Live Reviews :: Danko Jones @ 013

Danko Jones brengt met enige regelmaat een bezoek aan Nederland. Desondanks was het toch al enige tijd geleden dat het Canadese rock trio in Tilburg te zien was. Op zaterdag 18 maart 2017 maken zij dit goed, en wel door een show te spelen op de Jupiler Stage in 013.

De show wordt geopend door het Noorse Audrey Horne. Een vanaf het begin goed gevulde zaal kan genieten van de melodische hardrock nummers van deze band. Ze laten een energieke performance zien en hebben veel interactie met het publiek. Zanger Toschie zingt zelfs een compleet nummer vanuit de zaal en wordt hier gewillig bij geholpen door de fans die luidkeels meezingen.

Na een korte change over is het dan zo ver, Danko Jones wordt aangekondigd. Gezien de band op tour is om hun nieuwste album ‘Wild Cat’ te promoten, openen ze hun set met een nummer van dat album. “I Gotta Rock” is precies wat de fans willen horen en de sfeer zit er meteen goed in. Het nieuwe album wordt goed vertegenwoordigd, gezien meerdere nummers ervan de revue passeren gedurende de show. Toch worden knallers als “First Date”, “Legs” en “Had Enough” ook niet over geslagen.

Zanger Danko zoekt zoals gewoonlijk regelmatig contact met het publiek. Zo benadrukt hij meerdere malen dat hij het zo waardeert dat de aanwezigen zijn Rock ’n Roll show verkiezen boven andere bezigheden op een zaterdagavond. Ook benoemt hij dat hij het tof vindt om in de kleine zaal te staan, en zegt dit ten alle tijden te verkiezen boven een grote zaal. Ookal zouden ze de grote zaal kunnen vullen, zouden ze liever 6 avonden achter elkaar in de kleine zaal optreden.

Ondanks dat Danko zo nu en dan een praatje houdt, blijft de snelheid er goed in en daardoor de energie zeer hoog. De zo goed als uitverkochte zaal geniet met volle teugen, wat terug te zien is bij de band. Het is duidelijk dat zij zich thuis voelen op het podium en de band beloofd dan ook niet meer zo lang te wachten om weer naar Tilburg terug te keren. Wanneer de show na een toegift dan daadwerkelijk eindigt, volgt dan ook een daverend applaus. Het is een succesvolle avond waarin Rock ’n Roll goed gevierd wordt.