Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2017-09-14 20:05:42

Live Reviews :: Dead Lord @ Underground in Keulen

Tegen de tijd dat deze review online staat is de Underground bijna verleden tijd. De legendarische venue sluit namelijk haar deuren op 16 september. Keulen en omgeving zijn zwaar treurig, maar er is geen ontkomen aan. Maar voordat dat gebeurt, is er nog een laatste metal/heavy rock concert en wel Dead Lord met voorprogramma Night, beiden uit Zweden.

Dead Lord  – 07-09-2017 Underground Köln

Night brengt pure heavy metal zoals we het kennen van Helloween en Iron Maiden met een scheut The Devil´s Blood (met name de gitaarriffs). Lange haren, spijkerjacks, fles bier en headbangen maar. Het nieuwe album ‘Raft of the World’ ontvangt lovend recensies dus de verwachting is hoog en wordt ingewilligd. Hier wordt het wiel niet opnieuw uitgevonden maar er staat een solide show. Een waardige support en goede opwarmer voor Dead Lord.

Dit viertal, eveneens uit Zweden, brengt classic hardrock uit de jaren zeventig en heeft tot nu toe drie albums uitgebracht. Lekker in het gehoor liggende songs waarvan enkele al meteen in je hoofd blijven hangen. Invloeden komen uit de jaren ´70 bands als Thin Lizzy en Deep Purple maar toch schuwt Dead Lord het experiment niet.

In het kader van het onlangs verschenen album ‘In Ignorance We Trust’ tourt de band door Europa met maar 1 missie; mensen te laten rocken en headbangen.
Opzwepende hardrock waarbij de gitaar duels niet vermeden worden en het bekende zwaaien-met-gitaar regelmatig voorkomt. De heren nemen de tijd maar de vaart zit er toch goed in, voornamelijk in de opbouw van de songs. Tussendoor neemt zanger Hakim met grote bos haar de tijd om het publiek te entertainen, maar ook te bedanken. Een sterke band die zeker nog eens terug mag komen, helaas zal het dan niet meer in de Underground zijn.