Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2018-02-12 18:45:15

Live Reviews :: Saliva en Crazy Town @ 013

Niets is beter dan een woensdagavond doorbrengen onder het genot van live muziek. Op 31 januari gaan we voor Metalkrant terug in de tijd met een show van Crazy Town en Saliva in 013 in Tilburg.

Foto’s gemaakt door Jessica Santiago Lopez (klik hier of op de foto’s voor meer)

De eerste support act komt uit Bournemouth, Groot-Brittanië, in de vorm van Griever. De 5 Britten zetten een stevige show neer en weten het kleine beetje publiek, dat vroeg is gekomen, mee te nemen met hun heavy muziek met metalcore invloeden. Een band om zeker in de gaten te blijven houden.

Wanneer de zaal zich langzaam steeds meer vult, betreedt het uit Hollywood, Californië afkomstige Davey Suicide het podium. De 4-koppige band, genoemd naar de zanger, Davey Suicide, valt op door hun heftige make-up en theatrale performance. Met hun catchy nummers met industrial en sleaze invloeden en een sterk optreden weten ze het groeiende publiek verder op te warmen. De band straalt een hoop enthousiasme uit, is lekker actief op het podium en Davey Suicide heeft er toch zeker wat nieuwe liefhebbers bij gewonnen in Tilburg.

Als het dan tijd is voor Crazy Town, is de zaal aardig gevuld. Het is meteen ook een stuk drukker vooraan bij het podium met concertgangers die vooral voor Crazy Town naar Tilburg zijn afgereisd. Zanger/rapper Seth “Shifty” Binzer brengt ons 19 jaar terug in de tijd met hits als “Change”, “Lollipop Porn”, “Toxic” en “Butterfly”, maar ook recenter werk als “Come Inside”, “Ashes” en “Lemonface” komen tijdens de set voorbij. Het zijn vooral de oudere tracks die het publiek goed mee krijgen en waarbij er hard wordt meegezongen. Shifty heeft een zo goed als nieuwe band achter zich, waarmee hij de fans op een sterke performance trakteert.

Saliva sluit de avond af met meer muziek uit begin jaren 2000. Voor fans van de band is dit een show waar ze lang op hebben moeten wachten; in 2016 zou Saliva eigenlijk al mee komen naar Nederland met SOiL, maar haakte destijds af. In Tilburg is het dan toch zo ver.  Ondanks dat de line-up van de band niet meer de originele is, zijn de rockers uit Memphis, Tennessee goed op elkaar ingespeeld en zetten ze een vermakelijke show neer. Uit het repertoire van de band krijgen we vooral wat heftiger werk te horen zoals bijvoorbeeld “Ladies and Gentlemen”, “Superstar”, “Separated Self” en “Survival of the Sickest”, maar ook rustigere tracks als (het niet al te veel live gespeelde) “Hero” en “Always” komen voorbij.  Het publiek is lekker enthousiast en zanger Bobby Amaru krijgt de zaal goed in beweging, wat tot een hoogtepunt komt wanneer “Click Click Boom” ingezet wordt.

Kort samengevat, het was een toffe avond met een beetje nostalgie en verrassende nieuwe acts, waar we hopelijk meer van zullen horen.

Godsmack - When Legends Rise

Michale Graves @ Baroeg