Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2018-03-04 18:23:39

Live Reviews :: Alien Ant Farm en SOiL @ Hedon

Na een lange reis naar Zwolle komen we op dinsdag 20 februari aan in de Hedon; een klein, maar fijn poppodium. Het Amerikaanse Alien Ant Farm komt niet al te vaak naar Nederland, maar is vanavond in Zwolle te zien, met SOiL en Local H als support. De zaal is nog vrij leeg en in eerste instantie verwachten we dat, gezien de locatie en het feit dat het dinsdag is, dit niet echt zal veranderen.

Foto's gemaakt door Jessica Santiago Lopez (Klik hier of op de foto's voor meer)

Deze verwachting lijkt uit te komen wanneer Local H het podium betreedt. Het duo uit Chicago speelt voor een vrij lege zaal. Dit lijkt hen echter niet tegen te houden om met z’n tweeën er vol voor te gaan. Wat energielevel betreft doen ze niet onder voor een 4-koppige band. Toch lijkt de show van het duo niet helemaal te landen in Zwolle, en ondanks verscheidene pogingen lukt het zanger Scott Lucas niet om echt contact te krijgen met het weinige publiek in de zaal.

Wanneer SOiL even later het podium betreedt, is de zaal tegen verwachting in alsnog goed gevuld. Het viertal, eveneens uit Chicago, zet een energieke show neer. Ze trakteren de fans op alle grote hits, en zanger Ryan McCombs maakt met zijn humor het publiek regelmatig aan het lachen. Zo uit hij verschillende kreten wanneer het stil valt. Als dan iemand uit het publiek “Ja hoor!” terug roept, vraagt McCombs zich hardop af of hij nu voor “whore” wordt uitgemaakt. Ook wanneer hij tot zijn vreugde opmerkt dat hij een hoop oude SOiL shirts in het publiek ziet, roept iemand terug dat hij ook oud is. Hier maakt hij ook een grap van, welke hij regelmatig terug laat komen gedurende de show. Als de vocalist dan ook nog het publiek in komt voor het laatste nummer "Halo", is het plaatje compleet en hebben de fans gekregen wat ze van de band gewend zijn.

Wanneer Alien Ant Farm als laatst het podium op komt, komen de rockers uit Riverside, Californië erachter dat ze na 22 jaar nog steeds een goed gevulde zaal kunnen laten meezingen met nummers van ‘vroeger’. Zanger Dryden Mitchell is een act op zich, met zijn typische motoriek en gezichtsuitdrukkingen. Hij is uiterst beleefd naar zijn fans en bedankt ze regelmatig tussen nummers door. Er hang een energieke en positieve sfeer in de zaal. Het is dan ook echt jammer dat de band gedurende de show niet echt iets vernieuwends brengt, en dat het na een tijdje wat eentonig om naar te kijken en te luisteren wordt. Maar eerlijk is eerlijk, SOiL is dan ook een ‘tough act to follow’. Al met al is het een succesvolle avond en beginnen we vol positiviteit en goede moed aan de lange reis terug naar huis

FortaRock 2018

Monster Magnet @ Live Music Hall in Keulen

FortaRock 2018 Saturday