Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2018-05-31 17:33:00

Live Reviews :: The Dead Daisies @ Live Music Hall in Keulen

Opeens waren ze er, The Dead Daisies uit Amerika en Australië. Aangevoerd en gefinancierd door een Australische zakenman genaamd David Lowey. In 2016 doen ze een Europese tournee en laten ze zich decadent vervoeren met een privéjet. De zaaltjes zijn nog niet zo groot (rond 200 man) maar wel wordt er al veel geld gepompt in de band, waarbij het succes niet uitblijft. Anno 2018 staan ze in zalen van rond de 1500 mensen. In Keulen is zelfs WDR met Rockpalast erbij om de strakke liveshow te vereeuwigen.

The Dead Daisies 05-05-2018 Live Music Hall Köln

Vier albums en een live-album omvat de discografie van The Dead Daisies waarbij 'Burn It Down' het jongste schijfje is, waar de band momenteel mee tourt. De CV van de afzonderlijke bandleden is aanzienlijk groter. In de huidige bezetting bevinden zich leden van Whitesnake, Ratt, Dio, Thin Lizzy en Motley Crüe. Muzikaal is het allemaal niet het nieuwste, maar de goed uitgevoerde hardrock komt uitstekend tot zijn recht op het podium. De band is zeer gedreven en het entertainmentgehalte is dan ook zeer hoog.

Na het intro "Rocknroll Outlaw"(Rose Tattoo) wordt er ingezet met "Resurrected" van het nieuwe album waarna "Rise Up",  ook nieuw, meteen volgt. Dit is meteen een inslaande bom bij het publiek in positieve zin. Het publiek wordt hartelijk verwelkomd door zanger John Corabi die tussen de songs door de nodige praatjes maakt. Ondertussen deelt bassist Marco Mendoza de nodige plectrums uit en doet ook regelmatig zijn zegje. Ook de andere bandleden begeven zich graag vooraan het podium om met de voorste rijen contact te maken.

De verdere setlist bestaat uit nummers van de laatste drie albums waarbij uiteraard de nadruk ligt op het onlangs verschenen 'Burn It Down'.

Op de helft van de set verdwijnen de bandleden waarbij alleen de drummer blijft zitten en een uitgesponnen maar interessante drumsolo begint. Ook hierbij wordt het publiek gevraagd mee te doen, waarna aan het einde een luid gejuich opstijgt.
Na  "Bitch" (Rolling Stones) en "With You And I" worden korte stukjes van bekende songs (“Rock and Roll All Nite”, “Highway to Hell”, “The Boys Are Back in Town”, “Smoke on the Water” en “Heaven and Hell”) gespeeld om de bandleden één voor één voor te stellen.

Na nog een drietal songs volgt een toegift bestaande uit het nieuwe "Judgement Day" en afgesloten wordt er met een knallend "Helter Skelter" (Beatles). Ondergetekende zegt niet vaak dat een band live beter is, maar in dit geval wel. De albums zijn zeer goed maar ze live zien, en horen, is nog een klasse hoger. Topentertainment!

FortaRock 2018

Monster Magnet @ Live Music Hall in Keulen

FortaRock 2018 Saturday