Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2019-04-08 21:38:10

Live Reviews :: Maidavale @ Sonic Ballroom

De vier dames van het Zweedse Maidavale zijn de hype van de nieuwe generatie psychedelica. In 2017 stonden ze op het Duitse Freak Valley festival en sindsdien touren ze vaker door Europa dan voorheen. In 2016 verscheen het debuut ´Tales Of The Wicked West´ dat positief werd ontvangen evenals het in 2018 uitgebrachte ´Madness Is Too Pure´. Na een succesvolle tour vorig jaar, tijd voor een nieuw rondje en ook Keulen is er weer bij net als vorig jaar.

Maidavale 7-3-2019 Sonic Ballroom Köln

In de Sonic Ballroom, de perfecte locatie voor dit genre naast ook vele punkconcerten, loopt het aardig vol op donderdagavond. Steeds meer mensen weten hun weg te vinden naar concerten in het stonerrock- en psychedelica-genre.

Na de set van voorprogramma Black Wanda, dat doet denken aan een stonerrock Joy Division, betreden de vier chicks van Maidavale het podium en wordt er al luid geklapt. De mensen verheugen zich blijkbaar op de experimentele psychedelische rock die zo uit de jaren zeventig lijkt te komen. Met een bijna bezwerend intro zet de band in en gaat over naar “Deadlock” van het eerste album. Het duurt niet lang en de muziek ronkt er heerlijk op los. Hier is girlpower aanwezig. Naarmate de set vordert, heerst de furieuze groove en songs als “She Is Gone” en “Be The Fire” maken de mensen aan het dansen. De ritmesectie zorgt voor een goede ondersteuning van de gitariste die op haar best is wanneer ze slaggitaar speelt. De solos zijn niet de beste maar het past eigenlijk ook wel weer in het totaalplaatje. Zangeres Matilda heeft een ietwat iele stem maar is tevens opvallend. Daarnaast is ze het boegbeeld van de band door haar fanatieke dansen. Wanneer komt de nieuwe ronde?

Jera On Air 2019 - Saturday

Epica @ Openluchttheater Hertme

Epica @ Openluchttheater Hertme