Geschreven door Jessica Santiago Lopez op 2018-06-18 23:08:05

Nieuws :: Festival preview: Dynamo Metal Fest 2018

Op zaterdag 14 juli vindt er weer een nieuwe editie plaats van Dynamo Metal Fest in Eindhoven. Na een volledig uitverkochte editie in 2017, beloofd het ook dit jaar een mooie editie te worden voor Dynamo Metal Fest, met opnieuw een hoop mooie namen op het affiche.

Zo heeft het festival niemand minder dan Ghost weten vast te leggen als headliner. Onder leiding van Cardinal Copia, met zijn Nameless Ghouls, en met het nieuwe album ‘Prequelle’ op zak zal Ghost het festival afsluiten met een heavy metal mis waar je zeker bij moet zijn.

De industrial metalband Ministry heeft geen introductie meer nodig. De band wordt gezien als één van de grondleggers van het genre en ook anno 2018 weet Ministry nog steeds één van de meest intense shows te spelen. Ministry heeft inmiddels 14 studioalbums op zak, waarvan het meest recente ‘AmeriKKKant’ eerder dit jaar uitgebracht werd, genoeg materiaal om live uit te kiezen dus. Pak je kans en mis Ministry op Dynamo Metal Fest niet.

Sons of Apollo zal je misschien nog niks zeggen, maar de muzikanten die in de band zitten zijn absoluut niet de minste. Sons of Apollo maakt progressieve metal van de bovenste plank en de band bestaat uit niemand minder dan Mike Portnoy (ex- Dream Theater), Derek Sherinian (ex- Dream Theater), Jeff Scott Soto (ex-Journey, ex-Yngwie Malmsteen, Trans-Siberian Orchestra), Billy Sheehan (Mr Big, ex-David Lee Roth) en Ron “Bumblefoot” Thal (ex- Guns N’ Roses). In 2017 bracht de band hun debuutalbum ‘Psychotic Symphony’ uit en op Dynamo Metal Fest krijg je de kans om te horen hoe dit live allemaal klinkt. Het beloofd alvast een ijzersterke show te worden!

Thrash metal liefhebbers kunnen tijdens Dynamo Metal Fest terecht bij het Amerikaanse Overkill en het Canadese Annihilator. Beide bands zijn natuurlijk al meer dan gevestigde namen en staan garant voor een stevige portie headbangen en een goede moshpit. Snelle riffs, solo’s harde drums en strakke shows, bij Overkill en Annihilator krijg je dit allemaal en meer.

Leprous is binnen het progressieve metal genre inmiddels niet meer weg te denken. Albums als ‘Bilateral’, ‘Coal’ of het meest recente ‘Malina’ kregen lovende reacties, maar live weet Leprous helemaal indruk te maken met een show dat staat als een huis.  Dynamo Metal Fest heeft Leprous dit jaar op de line-up staan, don’t miss it!

Voormalig Morbid Angel frontman/bassist David Vincent en drummer Tim Yeung staan sinds begin dit jaar op de planken als I Am Morbid. De band speelt de beste nummers van de legendarische albums ‘Altars of Madness’, ‘Blessed Are The Sick’  en ‘Covenant’  en heeft het afgelopen jaar tijdens meerdere Nederlandse shows bewezen live een strakke set te spelen. Aanrader voor de death metal fan!

De line-up van Dynamo Metal Fest wordt verder afgerond door de crossover/thrash metal van Iron Reagan en het Belgische Elephant, winnaar van de Dynamo Metal Fest bandbattle.

En het mooiste van Dynamo Metal Fest? Je hebt al een toffe en volle metaldag, met al de bovengenoemde bands voor maar 25 euro! Zaterdag 14 juli is de place to be dus Dynamo Metal Fest in het Ijssportcentrum in Eindhoven.

Kamelot & Leaves' Eyes@Entrepot 2018